TV ve ÇOCUK
TÜKETİM TOPLUMU BİREYİ OLMALARI ÜZERİNE ETKİLERİ
Reklamlar çocukların beyinlerine; Tüketim arzusu.
Marka istekleri aşılamaktadır.
CİNSEL KİMLİĞİN OLUŞMASI VE KARŞI CİNSLE OLAN İLİŞKİLERİ
Çizgi film ve programlarda çizilen erkek ve kadın portresi; Erkekler;kavgacı,saldırgan, kurtarıcı,evin geçimini sağlayan… Kızlar;zayıf,pasif,sessiz,sakin, erkekten yardım isteyen…
TÜM BUNLAR ÇOCUKLARA MODEL OLUŞTURMAKTADIR .
ANNE İLE İLİŞKİSİ ÜZERİNE ETKİSİ
TV programlarına göre İdeal anne; Evin tüm işlerini yapan.
Babaya ve çocuklara hizmet eden.
Onların her dediğini yerine getiren. Reklamlardaki ürünleri alan ve kullanan.
BABA İLE İLİŞKİSİ ÜZERİNE ETKİSİ
Çalışır,para kazanır. Evin ihtiyacını giderir. Evde ayaklarını uzatır TV seyreder,emir verir. Tüm işleri hanımından bekler.
Ailenin güven ve namusundan sorumlu
. ŞİDDET EĞİLİMLERİNE ETKİSİ
Şiddet her yerde;Haber,film,çizgi film,dizilerde.
Tv ’ deki şiddet görüntüleri,şiddete başvurmada ikinci sırada.
Çocuğun şiddete başvurmada;bulunduğu aile ortamı,çevre ve eğitime bağlıdır. Bu tip programlar suçun nasıl işleneceğini tekniğini öğretiyor. Tv şiddet eğilimlerini ortaya çıkartmakta ve kışkırtmaktadır