ÇİZGİ FLİMLER
Yabancı çizgi filimler; Süpermen,pokemon,dijimon,He- man,Ninjakaplumbağalar,Voltran ,She Ra ,She Ra He-man vb. Şiddet,hırs,olağanüstülük,rekab et,olumsuz duygular aşılar.
Yerli çzigi filmler yok denecek kadar az.
OKUMAYA,DÜŞÜNMEYE VE BAŞARIYA ETKİSİ
TV konsantrasyonu bozar.
Beyni tembelleştirir,pasifize eder.
TV tek yönlü bir araç olup; çocuk soru soramamakta,açıklama isteyememekte ve itiraz edememekte.
Beyni en çok geliştiren;okumak, düşünmek ve yorum yapmaktır.
KÜLTÜREL YABANCILAŞMAYA ETKİSİ
Çizgi filmlerin çoğunluğu dış kaynaklı olup;
Çocuklar kendi öz kültürüyle değil başka ülkelerin ürettikleri kahramanlar ve farklı değerlerin işlendiği programlarla büyümektedir.
DİLDEKİ YOZLAŞMA VE İLETİŞİM BECERİLERİNE ETKİSİ
Kullanılan sözcük sayısının azlığı.
Kendi ana dilinin yozlaşması.
Argo kelimeleri kullanılması.
KENDİ KİMLİKLERİNİN BAĞIMSIZVE ÖZGÜN BİR BİÇİMDE OLUŞMASINA ETKİSİ
Çocuklar kendini izlediği programlardaki kişilerin, karakterlerin yerine koymakta.
Çocuk kendi bilinci, çalışması yada yetenekleri değil tamamen farklı etkilenmelerle büyüyünce “ O ” (o her neyse) olmak istemektedir.
ÇOCUĞUN YİTİRİLİŞİ VE MASUMİYETİNİN YOK OLUŞUNA ETKİSİ Giysileri,tavırları,oyunları değişen çocuklar.
TV ’ den önce ana okullarında çocukların yapmış olduğu resimler daha çocuksu ve barışçı iken günümüzde yok edici robotlar, arabalar ve şiddet içeriklidir.