Forum Anasayfası Forum Anasayfası > Eğitim / Öğretim / Gelişim > Diğer
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Çoklu Zeka Kuramı
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Kapalı KonuÇoklu Zeka Kuramı

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>
Yazar
Mesaj
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Gülsen Açılır Kutu Gör
Moderatör
Moderatör

Yazıldığı gibi okunur:)

Kayıt Tarihi: 20 Haz 2009
Konum: giresun
Durum: Aktif Değil
Puanlar: 13231
Mesajın Direkt Linki Konu: Çoklu Zeka Kuramı
    Gönderim Zamanı: 03 Ağu 2010 Saat 17:48

Çoklu zeka, Howard Gardner’in zekayı yeniden tanımlaması olarak çıkmış bir kavramdır. Çoklu zeka, çevresel ve genetik etmenlerle birlikte insanı yorumlamaya dair yeni bir bakış açısıdır. Buna göre insan çevresi ile kurduğu tüm ilişkide, iletişim ve etkileşimde zekasını kullanmaktadır. Ancak Gardner’ın yeni eklediği içten gelen bir form ile dünyayı algılayıp ilişkiye başlayıp sürdürdüğümüzdür. Çünkü beynimizin pek çok sayıda farklı çalışma merkezi ve işlevi bulunmakta ve bu işlevler her bireyde farklılık göstermektedir. Birbirinden bağımsız ve ayrı olarak çalışan bu merkezler aynı zamanda bireyin öğrenme kimliğini ve bilişsel niteliğini de ortaya koymaktadır. Gardner çalışmaları sırasında insanın sözel, dilsel, içsel, kişilerarası, görsel, işitsel, bedensel gibi bilinen türlerde zeka türleri ortaya atmamış, bunun dışında duyundevinişsel, kinestetik, tatsal gibi diğer duyulara yönelik olarak da zeka alanları belirlemiştir.
Bu çoklu zeka kuramının türleri insan beyni ve zekası ile çevre etkileşimi sonucu daha da çoğalabilir.
8 ana gruba ayrılır:

  1. Mantıksal Matematiksel Zeka
  2. Sözel-Dilsel Zeka
  3. Görsel Zeka
  4. İçsel Zeka
  5. Sosyal-Kişiler Arası Zeka
  6. Müziksel-Ritmik Zeka
  7. Doğa Zekası
  8. Kinestetik-Bedensel Zeka
Yukarı Dön
Gülsen Açılır Kutu Gör
Moderatör
Moderatör

Yazıldığı gibi okunur:)

Kayıt Tarihi: 20 Haz 2009
Konum: giresun
Durum: Aktif Değil
Puanlar: 13231
Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Ağu 2010 Saat 17:49

Çoklu Zeka Alanları

Sözel, Dilsel Zeka
Sözel-dil zekası, bir bireyin kendi diline ait kavramları etkili bir biçimde kullanabilmesi kapasitesidir. Okuma, yazma, dinleme ve konuşma ile iletişim sağlayarak, bu zekanın en belirgin özellikleri kullanılır. Dil zekası iletilenin bireysel olarak algılanmasını sağlar.

Mantık- Matematik Zekası
Bu zeka biçimi gelişmiş olan insanlar nesneleri tanımlamada, analiz etmede ve problem çözmede başarılıdırlar. Rakamlarla araları iyidir. Bulmacalar, şekiller ilgilerini çeker.

Görsel Uzamsal Zeka
Görsel/Uzamsal zeka, resimler ve imgeler zekası ya da görsel dünyayı doğru olarak algılama ve kişinin kendi görsel yaşantılarını yeniden yaratma kapasitesidir. Zihinlerinde resimler yaratır ve bunları çizerler. Harita okuma, çizim, resim ve heykel yapımı ile uğraşabilirler.

Müzik Zekası
Gardner düzenli olarak müzikle bir arada olan her insanın beste yapma, şarkı söyleme ve enstrüman çalma gibi müzikal etkinliklerde sahip olduğu bazı becerilerle başarılı olabileceğini belirtmektedir. Bu zekası gelişmiş bireyler notalara karşı duyarlı olurlar, müzik kulakları gelişmiştir.

Bedensel Zeka
Spor yapmayı dans etmeyi severler, el göz koordinasyonları, vücut kontrolleri iyidir. Beden dillerini sağlıklı biçimde kullanmaya yatkındırlar.

Sosyal Zeka
Bu zeka çevredeki bireylerle iletişim kurma, onları anlama, bu kişilerin ruh durumlarını ve yeteneklerini tanıma gibi davranışlara işaret eder. Arkadaş gruplarıyla vakit geçirmekten hoşlanırlar. İyi bir dinleyici olabilirler.

İçsel Zeka
Kendine ilişkin farkındalıkları artmış, duygu ve düşüncelerini anlamlandırabilen bireylerdir. Meditasyon gibi içe dönük faaliyetlerden hoşlanırlar. Kendileriyle barışıktırlar.

Doğa Zekası
Bu zekası gelişmiş bireyler doğayla iç içe yaşamayı, doğa yürüyüşlerini severler. Diğer canlılara karşı hassas ve meraklıdırlar.

Görüldüğü gibi IQ testlerine dayanılarak yapılan “zeki” tanımı yavaş yavaş gerilerde kalmıştır. İnsan sürekli olarak kendi potansiyelini ve gerçek yeteneklerini keşfetme arayışındadır. Arayışlar da beraberinde yepyeni kuramlar getirmektedir.

Yukarı Dön
Gülsen Açılır Kutu Gör
Moderatör
Moderatör

Yazıldığı gibi okunur:)

Kayıt Tarihi: 20 Haz 2009
Konum: giresun
Durum: Aktif Değil
Puanlar: 13231
Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Ağu 2010 Saat 17:51

Çoklu zeka kuramının temel düşünce yapısı aşağıdaki özellikleri içerir:

1. Çoklu zeka kuramına göre çok sayıda zeka alanı vardır. 
2. Zekalar çeşitli biçimlerde gösterilebilir. 
3. Zeka profilleri kişiye özgüdür. 
4. Zekalar güçlendirilebilir.
5. Bir öğrenmeyi gerçekleştirmenin çeşitli yolları vardır.

Yukarı Dön
Nilgün1 Açılır Kutu Gör
Elmas Üye
Elmas Üye


Kayıt Tarihi: 15 Kas 2007
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Puanlar: 6026
Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Ara 2010 Saat 10:02
Gülsen ve diğer öğretmen arkadaşlarımın bu konuyla ilgili değerlendirme yapmasını rica ediyorum.
 
Bu kuram bakıldığında oldukça yeni.Yanılmıyorsam 80'li yılların ortasında çıkmış ve bizim yeni yeni duyduğumuz bir kuram değil mi? Hepimiz o yıllarda okullarda idik ancak yeni tanışıyoruz değil mi?
 
Peki zeka anlamında eski anlayış neydi; ya zekidir,ya değildir...
 
Bu kuramla herşey yolunda görünüyor, çocuklarımızı gözlemleyerek, başarılı olduğu,ilgi duyduğu, biraz daha fazla geliştiği zeka alanında destekleyerek,daha mutlu başarılı bireyler yetiştirmemiz mümkün.
 
Veliler kadar öğretmenlerin bu konudaki çocuklarımza katkıları ne seviyede şuan? Okullarda öğretmenlerin bu kurama bakışı nasıl? Eğitim öğretimde her öğretmenimiz benimsedi mi,programına aldı mı? Ya da her çocuğa bu 8 zeka alnında tespit,geliştirme çalışması yapılabiliyor mu?
 
 
Yukarı Dön
yunahu Açılır Kutu Gör
Katılımcı Üye
Katılımcı Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 01 Oca 2010
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Puanlar: 575
Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Ara 2010 Saat 10:20
ben akıllı bebekler akedemisi diye bir kitap okumuştum tamda bu konu üzerine yazılmış bir kitap, bu sayede çocuğumu daha iyi tanıma fırsatı buldum,
biz annelerin yani eskiden annelerimizin yaptığı en yanlış şey çocuklarını hep başka çocuklarla kıyaslamak, şu çocuk yapıyor sen niye yapmıyorsun, bu çocuğun şu dersi çok iyi seninkini niye değil gibi lakin ben bu kitapla öğrendimki, biz anneler çocuklarımız her konuda başarılı olsun istiyoruz kendi isteklerimizi yeri geliyor çocuklarımıza empoze etmeye çalışıyoruz, belki çocuğumuzun müzük zekası bedensel zekası çok iyi bu konuda ilerlese çok başarılı olacak yok niye matemetiksel zekası iyi değilde müzik zekası iyi ne işine yarayacak işte yapılan en büyük yanlış çocuğu olmadığı bişeye zorlamak,
zamanımızda biçok anne artık okuyor araştırıyor biliyor ve inşallah gelecek nesil ne istediğini bilen kendi yeteneğine göre yönlenmiş gençler olur,
ben oğlumu keşfettim kızımıda keşfediyorum, umuyorumki onları zekalarına yeteneklerine göre yönlendirirsem ileride sevecekleri bir meslek seçecekler ve bu konuda çalışarak başarılı olacaklar
Yukarı Dön
yunahu Açılır Kutu Gör
Katılımcı Üye
Katılımcı Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 01 Oca 2010
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Puanlar: 575
Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Ara 2010 Saat 10:33
gülsen sanada çok teşekkürler;

bu konu son zamanların en popüler ve önemli konularından bu konuyu burda yazıya getirmen çok güzel
inşallah diğer arkadaşlarda görüp okurlar...
Yukarı Dön
Nilgün1 Açılır Kutu Gör
Elmas Üye
Elmas Üye


Kayıt Tarihi: 15 Kas 2007
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Puanlar: 6026
Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Ara 2010 Saat 16:14
Peki ya öğretmenler?
Yukarı Dön
yunahu Açılır Kutu Gör
Katılımcı Üye
Katılımcı Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 01 Oca 2010
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Puanlar: 575
Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 08 Ara 2010 Saat 20:27
öğretmenlerde çıt yok.....Wacko
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>
  Konu Paylaş   

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

  | İletişim | Reklam | Gizlilik İlkeleri Copyright 2007-2024 ® NETATÖLYE - Tüm hakları saklıdır. İzinsiz alıntı yapılamaz.